Monday, June 10, 2013

Selamat Berpuasa Sunat di Bulan Syaaban! (Yang tak abes ganti pose tu, sendiri mau ingatla!)

Assalamualaikum semua!
Hari ni dah masok 1 Syaaban 1434!
Maksudnye lagi 29 hari nak masuk bulan puasa la kan...
jadi PY dengan Cik Susu pon berpuasa la hari ni
Walopon puasa ganti dah abes dh...saje jek kan...nk tambah pahala..
Lagipon bleh la  buat preparation sebelum masok bulan puasa...walopon mungkin x puasa sebulan bulan Syaaban, sekurang2nya mase bulan Ramadhan nanti xde la perut ni terkejot kannnn..

So, balik jek dari sekolah, PY teros jek pegi Pasar Air Biru nak beli barang basah untuk masak berbuka nanti...masak sensorangla kan sebab Cik Susu mengajar sesi petang...

takdela banyak sangat...beli la sket...

Pikir punye pikir...tak tau nak masak ape kan....akhirnye ni la hasilnye

mmm...boleh la tuh...janji boleh makan kan...
Gambar ni diamek waktu dh nak buka...sebab takut terliur...
*series lapo n haus*

PY lebih suke masak sebenarnye berbanding makan kat luar...
Kecuali kalo dh x sempat tu memang terpaksa la makan luar...
kalo makan kat luar pon PY akan cube elakkan daripada tertengok dapur kedai makan tu...
yela...kengkadang kan ade yang dapur yang jenis terbuka kan...
Bukan ape...takot tertengok benda x sepatutnye dan tros xde selera nak makan...
Lagipon kalo masak sendiri ni bersih sket kan.....

Korang pose x arini? Kalo yang blom abes ganti pose tu sendiri mau ingat la...
Lagi 29 hari jek nak masok bulan Ramadhan woi....jangan sampai dh ujong2 baru nk ganti...
Pastu red flag la plak....sendiri tanggung la...

Nak komen atau tanye sebarang soklan?? Bleh tinggalkan kat ruangan komen atau emel kat PY!

yantilicious@gmail.com

~Klik nuffnang sebagai tanda sokongan kat blog PY~

Till then...Bye!
Sila LIKE Fanpage PY


PY: Tak sabonye nak tunggu besokkkkkk!!!! Yaaaayyyyyyy.....

2 comments:

  1. kn tak tahu dah nk masak apa..hri2 masak..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. asek masak mende yang same jek...jemu la plak!

      Delete

Tinggal kan komen uols kat sini~ Thanks Cik Gojes!