Saturday, July 27, 2013

Cerita minggu lepas dan Iftar Jamai'e...

Assalamualaikum semua...

Saje mengupdate...Arini puase yang ke 18....sekejap jek dah nak raya so minggu ni kene kemas2 benda yang patot untuk balik raya!
Yaaayyyy!
Sempat la buka puasa kat umah...kalau x, masak la sendirik...
Nak merayap pegi bazar Ramadhan memang x larat la nak bersesak2!
Minggu lepas agak sebok sket....walopon sebok tetap jugak memasak...
Bila dah banyak ari puasa ni, dah x tau dah nak masak ape...
Puasla google resepi....last2 kene tanya yang pakar jugak...
PY pon telepon la mak...
Mak PY cadangkan PY buat ikan bakar...ala...bakar dalam kuali jek...
Memang sedap....itu kalo mak yang masak la...
PY????Kene cube dulu...
Ni la hasilnye...

Ikan dah nak terkeluar drpd daon pisang!!!

Boleh la makan...tp x sesedap mak masak....waaaa

Mungkin kalo tengok dari rupe memang burok....tapi rasanye x la seburok rupe ikan tu....hihihi...

Mak PY cadangkan sayor pucuk manis dan labu masak lemak...
Sebab kalau ikan bakar jek, kering sangat pulak....so biar ade kuah sket la....

Ni ha....yang ni okey sket...

Untuk hari yang seterosnya, teringin plak nak makan sambal sotong...


terlebih minyak la plak....

 beli siket jek...takot tak abes...

cik susu beli...

Cendawan + fishball...masak sendirik jekkk

Cendol
Air panas ~teh o~

Khamis lepas,  PY menghadirkan diri ke sekolah untuk Iftar Jamai'e
So, untuk malam tu PY pakai jubah hitam n tudung kuning...
Simple & sopan gitewww



posing dulu!

mekap simple~pressed powder, eyeliner, eyebrow pencil, lipbalm~

PY x tolong serve sebab dh ramai sangat kan...so tolong tengok je...
Lepas tu PY tolong basoh dulang sebab ramai yang pegi solat..
PY cuti....hihihihi....


 Kuih~nyam nyam~


Menu untuk buke best la jgk....nasi ambang...tapi sebotannya 'ambeng'...
Sebutan jawe uollssss
Pastu kuih dgn buah....
Dibungkus dengan plastik...nanti nak basoh dulang senang kannn



 Satu dulang makan 4 orang...PY makan 5 orang satu dulang pon x abes

Lepas abes buka, solat maghrib, ada ucapan drpd pengetua, solat isyak dan teraweh...
Abes solat, moreh la pulak..
Kebanyakan juadah untuk moreh ni hasil sumbangan drpd ibu bapa pelajar dan cikgu2...
Ade yang bawak kuih, mee goreng, bubur kacang durian~nyum~ dan macam2 lagi la...
Biskot raye pon ade....



Model popiah...

Dah abes cite.....nak sambung edit video raya...
Selamat menjalani ibadah puasa....

*lagi 12 hari nak raye oi...baju n kasot raye x beli lagi!...tolongggg!!!*

Nak komen atau tanye sebarang soklan?? Bleh tinggalkan kat ruangan komen atau emel kat PY!

yantilicious@gmail.com
~Klik iklan sebagai tanda sokongan kat blog PY~

Till then...Bye!
Sila LIKE Fanpage PY


PY : Next PY nak update tentang persiapan PY untuk balik kampong!! Lagi 6 hari nak cuti raya!!!                       Yahoooooooo.....

1 comment:

Tinggal kan komen uols kat sini~ Thanks Cik Gojes!